Wywiad z Pascal Wagner (Puligny-Montrachet, Burgundia, Francja), konsultantem-sommelier’em.

ROZDZIAŁ IV



AS: Odnoszę nieodparte wrażenie, iż jesteś zbyt skromny.

PW: Dlaczego ?

AS: Ok. Widzę, że nie chcesz tego powiedzieć, a więc ja sam muszę uświadomić wszystkich czytelników naszej rozmowy. To przecież właśnie Ty, Olivier i Guillaume jesteście uważani za postaci historyczne, nie tylko w całej Burgundii, ale i w całej Francji !. Powszechnie sądzi się, iż Wasza koncepcja TABLE D'OLIVIER przyczyniła się do zdynamizowania rozwoju ENOTURYSTYKI, bowiem miała równie znaczący skutek jak udostępnienie w roku 1950 gigantycznych piwnic winiarskich La Reine Pédaque dla ruchu turystycznego.

PW: Adam, nawet gdyby to była prawda, to moja wrodzona skromność nie pozwoli mi tego potwierdzić.

AS: Podobne zajęcie to chyba idealne zajęcie dla Ciebie, bo przecież tak samo kochasz wina jak i ludzi…....

PW: Dlatego właśnie, w pewnym momencie postanowiłem rozpocząć własną działalność i usamodzielnić się. Moja decyzja podyktowana została niejako chęcią zwrócenia długu, jakim obdarzyła mnie tak hojnie znajomość kultury wina.

Dla mnie osobiście wino wymaga największego respektu, jednocześnie będąc ostatecznym rezultatem działania wielopokoleniowego, żeby nie powiedzieć naszej cywilizacji.